Meer structuur en overzicht door XA Flow!
Meer structuur en overzicht door XA Flow!

Klantverhaal: Velox

Klantverhaal: Velox
Geschreven door Icebird CMS op

Velox uit Laren had niet één, maar drie vraagstukken voor XA: 1 - een koppeling tussen het CRM systeem, Carerix en Unit4, 2 - een afsprakenmodule en 3 - selfbilling voor ZZP’ers. “XA Flow was daarop het antwoord. In het kort komt het erop neer dat zij onze softwareplatformen automatiseren, waardoor wij onze focus kunnen houden op óns primaire werkproces. Het resultaat is meer synergie, we houden meer tijd over én werken nauwkeuriger”, vertelt Patrick van Breukelen (CFO Velox). Om meer te weten te komen over de verschillende trajecten met XA Flow praten we met Bas Lissenberg (extern adviseur Velox) en Patrick van Breukelen.

Velox is een organisatie met gedreven en gecommitteerde consultants die een sterke binding hebben met hun professionals. Ze beschikken over veel inhoudelijke kennis binnen de expertises bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde en kunnen organisaties ondersteunen met projectmanagement, bouwvoorbereiding, engineering en directievoering & toezicht op alle niveaus. Als compleet team of als solo expert zijn hun professionals beschikbaar om het verschil te maken binnen verschillende projecten.

Optimalisatie en efficiëntie processen
“Velox had de wens om hun processen te optimaliseren door automatisering op organisatorisch strategisch niveau.” Bas legt verder uit: “Voordat we met XA Flow gingen werken, werkten we met allerlei losse systemen. Een CRM systeem, een billing systeem en een Applicant Tracking System (ATS). Als die systemen moesten los van elkaar bestuurd worden en de data dus ook los ingevoerd. En dát wilden we integreren om zo efficiënte en optimale processen te realiseren.”

Succesvolle oplossingen
Bas: “In de pitch-fase belooft iedere aanbieder veel, maar wanneer dingen concreet worden, blijft belofte vaak ver achter bij de werkelijkheid. Daarom wilden we meer zekerheid over het eindresultaat. Ook wilden we een korte doorlooptijd en goede communicatie over het proces. XA gaf ons dat vertrouwen.” Patrick vult aan: “Een grote meerwaarde van XA is dat ze meedenken en -kijken naar wat wij willen. Waar andere partijen vaak een standaardoplossing afleveren en absoluut geen nazorg, leveren zij maatwerk en zijn ze er ook voor ons ná oplevering. Een groot pluspunt!”

Automated proces flow, XA Flow
Door het koppelen van ATS, CRM en het billing systeem kan Velox nu grote stappen zetten op het gebied van procesoptimalisatie. “Als strategisch procesadviseur kijk ik altijd naar verbeteringen en daar is XA Flow perfect voor,” vertelt Bas enthousiast. “Het ontwikkeltraject loopt nu. Offertes worden direct gekoppeld aan kandidaten en er is een datumprikker geïntegreerd, die ervoor zorgt dat wij niet meer bezig zijn met het plannen van afspraken tussen kandidaten en opdrachtgevers. Zij doen dat nu zelf en dat levert veel tijdwinst op! Ook wordt het CRM automatisch geüpdatet en heb je dus altijd inzicht in de actuele status van een account. Door alle automatiseringen gaat het aantal handelingen voor onze consultants flink omlaag en kunnen zij zich bezighouden met hun belangrijkste taak.”

Fijne samenwerking
De samenwerking tussen Velox en XA verloopt goed. “Er is veel goede communicatie over het ontwikkeltraject. Het is altijd duidelijk wat de kosten worden en ook als die hoger zouden zijn dan begroot, wordt dat op tijd en duidelijk aangegeven. Ze zijn sterk in verwachtingsmanagement. Wat wij ook als prettig ervaren is dat Olivier Uijtewaal (consultant XA) na het verkopen van het product betrokken is gebleven. Dat geeft vertrouwen.” Patrick vertelt tot slot: “Door deze automatisering werkt iedereen efficiënter. Niet alleen wij, maar ook onze opdrachtgevers en kandidaten. Zelf profiteer ik het meeste van de koppeling met het boekhoudpakket. Dat geeft mij extra snelheid en nauwkeurigheid. Waar je voorheen door de waan van de dag nog wel eens iets kon vergeten, zorgt de flow van de automatisering ervoor dat alles wordt meegenomen. Heel fijn!”