Welk cijfer geef jij aan je recruitment organisatie?

Een uitdagend en herkenbaar probleem voor veel ondernemers: het vinden van de juiste medewerkers. Dus schakel je een Recruitment Organisatie in. Maar ben je daar als klant ook blij mee? Er zijn organisaties die besluiten om zelf een interne afdeling (binnen de HR-gelederen) op te richten. Ze vinden dat ze zelf beter in staat zijn om een talentpool te ontwikkelen. Vaak blijkt het dan op het gebied van digitalisering mis gegaan te zijn: de Recruitment Organisatie raakt in deze situatie een klant kwijt.

Waardoor lage scores ontstaan?
Laten we eens beginnen bij het feit dat bedrijven die gespecialiseerd zijn in het werven en selecteren van personeel voor andere bedrijven te maken hebben met allerlei verschillende systemen. Voorbeelden van dergelijke systemen zijn:

  • Applicant Tracking Systemen (ATS): Om grip en controle te houden op sollicitaties en kandidaten gedurende het recruitmentproces.
  • Customer Relationship Management (CRM): Voor het beheren van relaties en communicatie met klanten en kandidaten.
  • Human Resource Management Systems (HRMS): Voor het vastleggen van personeelsgegevens, de salarisadministratie, en andere HR-functies.

Lage scores ontstaan als deze systemen onderling niet goed met elkaar synchroniseren: ze ‘praten’ niet of nauwelijks met elkaar. Daarom zou je als Recruitment Organisatie iets anders moeten nastreven.

Wat er nodig is om een 10 te krijgen van klanten?
Als een ATS- en CRM-systeem goed gesynchroniseerd zijn dan zorgt dat ervoor dat recruiters altijd over de meest actuele informatie van kandidaten beschikken. Dit bevordert een vlot interviewproces en leidt tot het uitnodigen van geschikte kandidaten. Wanneer bovendien de informatie over de voortgang van een sollicitatie consistent is tussen het CRM en het ATS, leidt dit tot duidelijke en eenduidige communicatie met zowel klanten als kandidaten: een win-win aan twee kanten. Bovendien zorgt een professionele integratie voor nauwkeurige en actuele informatie over de vaardigheden en ervaring van kandidaten. Dit leidt tot een betere match waarbij kandidaten worden geplaatst in functies waarvoor ze geschikt zijn.

Klanten blij maken en behouden
De genoemde voorbeelden illustreren hoe cruciaal het is voor Recruitment Organisaties om ervoor te zorgen dat hun systemen naadloos met elkaar communiceren, dus ook van ATS- naar HRM-systeem. Precies dat is waar we bij helpen: we zijn gek op koppelen! Dat doen we met XA Flow. We koppelen jouw recruitmentsoftware (ATS) met vrijwel elk ander systeem of software. Met als voordeel dat handmatige en foutgevoelige ‘copy-paste’ handelingen verdwijnen en er één waarheid ontstaat die bekend is in alle systemen.

Succesvolle verbintenissen van XA Flow
We integreren onder andere met:

  • AFAS Software
  • Jobylon
  • OTYS
  • Talentsoft
  • Maar ook met bekende CRM-oplossingen zoals HubSpot.

Welke van systemen jouw systemen mogen we kennis laten maken met XA Flow?
Een mooie vraag ter afsluiting. We maken namelijk op maat gemaakte workflows en koppelingen, zodat systemen onderling actuele en belangrijke informatie met elkaar uitwisselen. Geen uitdaging is ons te gek. Allemaal bedoeld om als Recruitment Organisatie geen enkele klant meer kwijt te raken door zowel hen als nieuwe kandidaten altijd van de gewenste informatie te voorzien.

Meer weten? Neem dan contact met ons op.