Als recruiter heb je altijd te maken met beperkte capaciteit, zeker als je in een klein team werkt. Toch hoeft dat je niet te belemmeren om toch een grote groep kandidaten te werven én te onderhouden. Als jij namelijk slimme workflows opzet en deze combineert met automatisch gepersonaliseerde content, dan heb je niet veel mensen meer nodig om een grote klantenkring te bedienen! Benieuwd hoe je dat doet? Lees dan gauw verder.
Van losse bestanden naar Kandidaatsbrochure
Nog geen 3 weken geleden implementeerden we een nieuwe OTYS-integratie voor een Oostenrijkse klant. Daar, en in Duitsland, is het al ontzettend populair dat je het profiel van je kandidaten als één geheel presenteert. Dus, in plaats van een losse CV, motivatiebrief, certificaten en foto introduceer je jouw kandidaat met een overzichtelijke brochure die alle belangrijke elementen bevat.
Als je zo’n geheel personaliseert op de werkgever en de vacature, dan komt dat natuurlijk veel overtuigender over dan een hoop bij elkaar gesprokkelde losse documenten. Het is dan ook niet verrassend dat deze populaire trend nu overwaait naar Nederland.
Maar hoe maak je zulke mooie gepersonaliseerde brochures zonder dat je daar elke keer uren in Word mee aan de slag bent? Met de nieuwste integratie van XA Flow kun je dit in een handomdraai vanuit je eigen OTYS-systeem doen.
Nieuwe OTYS integratie: Mergen & Personaliseren
In OTYS heb je allerlei kandidaatsvelden die je kunt invullen: motivaties, beroepswensen, salarisindicaties en noem maar op. Vanuit hier klik je met de nieuwe integratie simpelweg op custom action, waarna je al deze ingevulde velden in een overzicht krijgt en deze kunt personaliseren op het bedrijf en de vacature.
Jij kent natuurlijk jouw relaties en je weet wat hen onderscheid van de andere bedrijven. Zo kun je naast de juiste gegevens gemakkelijk per vacature personaliseren wat jouw kandidaat nou zo’n goede match maakt. Met slechts een paar minuutjes werk maak je zo effectief gebruik van jouw recruiter’s insider knowledge.
Vervolgens klik je op submit en wordt op de achtergrond het brochure-achtige rapport voor je samengesteld. Vervolgens verzamel je met de Merge functie alle elementen en documenten – foto, CV, motivatie, diploma’s, etc. – van de kandidaat die je wilt toesturen. Hier kun je ook de volgorde nog aanpassen, zodat je er een logisch gestructureerd verhaal van kunt maken. Nog één druk op de knop en jouw kandidaatsbrochure komt direct als PDF in het klantenportaal te staan, waar de klant deze kan inzien en downloaden.
Dus, zo match je in slechts 3 stappen jouw vacatures met de beste kandidaat:
- Personaliseren
- Mergen
- Presenteren
Daarna kun je direct door naar je OTYS-mailintegratie om de relatie te vertellen dat er een kandidaat klaar staat en om de kandidaat op de hoogte brengen dat je hem/haar hebt voorgesteld aan een nieuwe organisatie.
Exponentieel tijd besparen
De conclusie is dat je met deze nieuwe integratie veel tijd per dag bespaart waardoor je ook met een klein team een grotere kandidatenpool kunt bedienen. Bovendien schaalt deze efficiëntieslag met je bedrijf mee. Want, als jij per matchmaking elke keer 30 minuten waardevolle tijd kunt besparen, dan wordt de tijdsbesparing alleen maar groter als je dit voor meer recruiters kan doen!